mandag den 2. oktober 2006

Status på strømpe strikningen/Progress report on the sock knitting.


Jeg har afsluttet den første strømpe til Lillemanden, og hele 5 gange har jeg forsøgt at slå op til strømpe nr. 2, men hver gang er det gået galt, så nu venter jeg til i morgen og forsøger igen.

I've finished the first of the Bumbo socks for my baby boy, and 5 times I tried to start the second sock, but each time I failed miserably so I'll wait and start over tomorrow.

Da jeg ikke kunne få hul på Lillemandes strømpe, besluttede jeg at gå videre med Gemalens sokker, I skrivende stunde mangler jeg stadig at finde gentagelsen i borden, har lovet gemalen ikke at begynde på hælen før gentagelsen dukker op.

When the Bumbo sock failed I decided to have a go with the Opal socks for my husband, I'm still waiting for the paten to repeat, and I've promised the hubby not to start the heel before the patten repeats itself.

Ud over sokker/strømperne strikker jeg jo også på et sjal i kniplingemønster til min svigermor, nemlig vårsjalet, jeg strikker det i Alpaca lys isblå, jeg vil forsøge at få et billede af det i morgen. Jeg er i gang med den 2. af 3 kniplingemønstre, og det er lidt af en udfordring, men jeg er fast besluttet på at knække koden så det kan blive færdigt til jul.

In addition to the sock knitting I am knitting on a lace shawl for my mother-in-law it's called the spring shawl, knitted in Alpaca in a light ice blue colour, I'll try to take a photo tomorrow. I'm on the second of 3 lace pattens and it's a challenge, but I'm determent to crack the code and have it finished for Christmas.

Ingen kommentarer: