onsdag den 18. oktober 2006

Ingen sokker i går/No socks yesterday

Datterens fra tåen op sokker er blevet rippet op, 1) jeg kan ikke finde ud af det med den hæl 2) jeg har brugt for tynde pinde til at strikke dem med.



Når nu ikke kunne finde ud af det med de der for*** hæle måtte jeg jo finde mig et hurtigt fix på en anden måde og det endte med disse 2, der inden jul skal syes sammen og fungere som gavepose for svigerfars army grønne sokker (garnet har Datteren valgt).
Nu mangler jeg et mønster jeg kan bruge til 2 tilsvarende karklude som skal ende som gavepose til svigermors vårsjal/sokker. Tror jeg kan bruge et mønster fra Debbie Abrahamsens bog: 25 cushions to knit.



Som trøst for at skulle strikke de der kedelige army sokker til svigerfar, trøstekøbte jeg 2 ngl. af Kvickly's strømpegarn, der ender som lyserøde sokker til Datteren og grønne og lyserøde ankelsokker til mig.



Jeg købte også 4 ngl. bomuldsgarn, til min nye lidenskab karklude.

My daughters toes up socks went to the frog pond because a) I can't get the hang of that heel b) I knitted them on the wrong size needles.

Since I couldn't get the hang of those b*** heels, I had to find a way to get quick gratification and ended up with these 2 dishcloths, who will be sewn together and used as a gift pouch for my father-in-laws home knitted army green socks (my daughter chose the colour).
Now all I need is a pattern for my mother-in-laws gift pouch which will contain either her spring shawl or some home knitted socks. I think I'm going to use a pattern from Debbie Abrahamsen's book: 25 cushions to knit.

As a way to console myself for the outlook of knitting boring army green socks, I bought 2 skeins of my local supermarkets sock yarn, the pink will be turned into socks for my daughter and I will get anklets from the green and the left over pink.

I also bought 4 skeins of cotton, for my new passion, dishcloths.

1 kommentar:

nettie sagde ...

Hejsa!
SKAL det være en kilehæl. Har en opskrift på en hæl m. forkortede rækker, der kommer til at minde om en tennissok-hæl, der også kan bruges fra tåen og op.
Har det interesse, så mail til mig på nettie20dk@yahoo.dk