fredag den 13. oktober 2006

Min mormor/My grandmother


Min kærlighed til køkkenhåndklæder stammer fra min mormor, hun strikkede altid på et køkkenhåndklæde og familien nød godt af hendes produktion, men nu er det sidste fra hendes hånd ikke længere og nu er det min tur til at opdage glæden ved at producer køkkenhåndklæder og derfor har jeg meldt mig ind i denne gruppe glæder mig til at påbegynde min første karklud, og overvejer seriøst at strikke nogle som kan ende som gaveposer til mine sokker.

Mormor lærte mig mange ting, at sige "Nu lukker sig mit øje" før sengetid og denne tradition har både jeg og min mand overført til vores børn, så hver aften når de bliver lagt i seng siger vi vers, 3 stk. mindre kan ikke gøre det.

Mormor var også den der gad læse for mig, mange og lange bøger, hvor jeg elskede at sidde i sengen og bare lytte til hendes stemme.

Hun lærte mig også hvad jeg skulle gøre når mine ben værkede, nemlig en uldsnor om anklen og pist væk er uroen og smerterne, går det helt galt skyller jeg mine håndled i iskoldt vand og skynder mig at falde i søvn.

Mormor døde da jeg var 12 uger henne med Datteren, hvor ville jeg gerne at hun havde mødt hendes første oldebarn, men hun var syg og klar til at komme af sted.

Tak for alt søde mormor.

My love of tea towels originates from my grandmother (mothers side), she always had a tea towel on her needles, sadly the last of her production is no more and now it is my turn to discover the joy of knitting tea towels, and to aid me along I joined this Yahoo group, and cant wait to start my first dishcloth, I'm even contemplating to knit some and turn them into gift bags for my home knitted socks.

My grandmother taught me may things, such as saying a rhyme before going to bed, this tradition both me and my husband uses when we tug the children for the night, no less than 3 rhymes will do the trick.

My grandmother was also the one who took the time to read for me, oh how I loved to sit in bed just listening to her voice.

She was also the one who taught me what to do when my legs hurt, a single woollen string tided round my ankle and voila no more unrest or pain, and if all else fails icy cold water on my wrists and quickly into bed and of to dreamland.

My grandmother died when I was 12 weeks pregnant with my daughter, I so wished that she had seen her first great-grandchild, but she was sick and ready to go.

Thank you for every thing dear sweet grandmother.

Ingen kommentarer: