mandag den 21. maj 2007

Endelige en FO/Finally a FO

Jaywalkerne er endelig færdige og derved er 63 g forsvundet fra lagret.
Jeg kalder dem Dobby's Jaywalkers både fordi farverne ikke er en match og fordi striberne passede lige indtil tippen af tåen.



Fakta:

Mønster: Jaywalker af Grumperina
Garn: Sokke-effekt-strikkegarn 75 % uld 25 % polyamid
Pinde: 2,5 mm
Ændringer: Endte med at slå 72 m op, strikkede min vanlige hæl, samlede 14 m op ved hælen, lukkede 10 m af i hver side af foden og fordelte maskerne da jeg nåede tåen.

Jeg er også ca. 40 % gennem 1. sok af 2. par til min Hogwarts sock swap pal, jeg forsøger mig med dette mønster, jeg har slået 114 m op og er meget spændt på om de vil lykkes for mig.

The Jaywalkers are finally done, and hereby 63 g is gone from my stash.
I call them Debby's Jaywalker socks, since both colour and pattern played tricks with me, notice the toe.

Facts:

Pattern: Jaywalkers by Grumperina
Yarn: Sokke-effekt-strikkegarn 75 % wool 25 % polyamid
Needles: between 1 and 2, 2,5 mm
Changes: I cast on 72 stitches, knitted my usual heel, picked up 14 m and closed 10 m on either side of the heel.



I am approximately 40 % done with the 1. of the 2. pair of socks for my Hogwarts sock swap pal, I am once again trying a new pattern, namely this pattern.

2 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Hej Line hvor er de søde de sokker med langsgående striber. dine jaywalkers er også nlevet gode.
Hils de andre i aften og hyg jer.

Anonym sagde ...

Hej. Jeg leder med lys og lygte efter opskriften til disse sokker, de er bare så fine.. Men linket virker ikke længere. Ligger du inde med opskriften?
Jeg ville være meget taknemmelig hvis du kunne hjælpe mig.

Mvh Laila. laila@www.coonwalk.dk