lørdag den 12. maj 2007

Hvorfor/Why

Jeg har været på rundtur på nettet for at finde sokkeopskrifter og gang på gang slår det mig at hovedparten af de sokke mønster der findes derude har et meget kort skaft, gad vide om der er nogen særlig forklaring på det.

Hvis jeg skal bestemme så skal sokker have lange skafter, minimum til midten af læggen, men hver sin smag og heldigvis kan man da bare forlænge skaftet så det passer til en selv.

Før hen har jeg sværget til mit basic 2 ret 2 vrang mønster, men efter at have set lidt mere på alle de smukke mønster der findes der ude tror jeg at jeg må kaste mig ud i nogle sokke experimenter.

Og når vi nu snakker om experimenter så går det ikke godt for mit andet experiment, der er for mange forstyrrende elementer i mit liv lige nu og i hvert til fald frem til tirsdag i uge 22, men så skulle alt også være på plads og alt vil blive afsløret, dog først for strikkepigerne, det har de fortjent.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe lime grøn bomuld, Karen der er så sød at hækle Lillemandens bølgetæppe er ved at løbe tør og vi har besluttet at Lime grøn skal være den gennemgående farve, men nu skal jeg bare finde ud af hvor jeg kan få fat i bomuld i den farve, nogle bud?

I have been surfing the net for sock patterns, and time and time again it striks me how short the legs often are, wonder why this is?

If I should decide the legs should be long, at least half way up my calf, but luckily one can just continue pattern until you reach desired length.

Before I joined the Hogwarts sock swap I swore to my basic 2 knit 2 purl sock pattern, but now, wow I may even try some of these patterns out someday.

As for my experiment, it has come to a hold I have to much stuff going on the next couple of weeks, so I will start up again after 30. may where all should be resolved, more on that later.

50

4 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Hej Line
uhhh vi venter spændt på besked i strikke-klubben.
Bomuldsgarn havde de nok i Græse Mølle men jeg tror det er for dyre garner til det.
Jeg skal nok kigge efter lime farve når jeg er ude.
kh Dorthe

Anonym sagde ...

Hi Line! I think some people like shorter socks! I also think some people want to hurry and finish their socks faster. I really love the socks I'm knitting for you but if you are making two pair for your pal I think I should make two pair for you!! :)

It is SO FUN to try new patterns but it's also very nice to use a reliable pattern tha you know works well on your own foot. If you are still worried about how the sock will fit your pal maybe you could ask her how many stitches she would normally use to knit a sock for herself and what gauge she gets?! Hmmm! That might answer a lot of questions!

LineMo sagde ...

Dear Sock pal don't stress yourself
I just sorta happend to strat 2 pairs of socks, but one pair is more than I could ever dream of.

Love Line

Dorte sagde ...

Jeg tror du kan få limegrøn bomuld hos STOF OG STIL. De tager vist omkring 12-13 kr pr enkelt-nøgle og 10,- hvis du køber mindst 10 nøgler.

kh Dorte