tirsdag den 22. maj 2007

No knit today

Jeg har vist lavet noget dumt i går aftes, for min arm smertede forfærdeligt da jeg skulle i seng, så i dag er dømt til at være strikkefri dag, men hvad skal jeg så lave i aftens strikkecafe?
Hmm, måske skulle jeg tage mig samme og sy Lillemandens stribede trøje færdig.

Som jeg har nævnt før, er jeg blevet grebet af alle de smukke strømpe mønstre der findes derude og se de smukke strømper Karen har kreeret, jeg håber hun vil lavet et mønster man kan erhverve, for dem bliver jeg nød til at lave.

Jeg mangler tid, tid til at gøre de ting jeg elsker, så som at strikke og læse, så jeg er blevet drevet til desperate krumspring, nemlig at låne lydbøger på biblioteket og så hører jeg dem i bilen på til og fra arbejde.
Ligenu hører jeg Astrid Lindgrens Mio, min Mio, jeg kan huske den fra jeg var barn, hvordan den fangede mig og gjorde mig sorgfuld og lille.
Jeg lytter til mange af bøgerne fra min barndom, får at finde de bøger der er passende at læse for Prinsessen på 5½, Mio, min Mio er ikke en af dem jeg vil læse lige nu.



Jeg legede med PowerPoint i går aftes, jeg ville lave nogle fancy smancy labels til mine håndstrikkede strømper, håber hun kan lide dem.

Når vi snakker om min ven, har jeg på hendes blog fundet den oplagde ting at sende med, mere arbejde til mig, men put det vil blive sjovt.

I may have done a stupid move last night, because my right arm hurt dreadfully when I went to bed, so I think I will have to be very careful and refrain from knitting today.
But what to do at the knitcafe tonight, hmm I guess I could finish sewing up my toddlers stripy jersey, it’s about time to.

As I mentioned before I got more and more into sock patterns this past month and look what I found at Karens blog, beautiful cabled socks.
I will have to knit me a pair of those, how about you.

I have gone to desperate measurers to get some reading done, so I borrowed some audio books and listens to them in the car on my commute.
Right now I’m listening to Astrid Lindgren’s Mio, my son Mio, I remember from I was a child, remember how it thrilled me and made me very sad and small.
I’m listening to the books from my childhood, because I want to find appropriate books to read for my daughter, I’m sure Mio, my son Mio is not jet appropriate for a 5½ year old.

I played around with PowerPoint last night, I wanted to make some fancy smancy labels for my hand knitted socks, hope she likes them.

After reading my pal’s blog I decided to add a little extra to her parcel, more work for me but it will be fun I think.

2 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Det ser da prof ud med den strømpe label...
Og go bedring med armen...

nettie sagde ...

Hejsa!
Du er ikke alene med lytteriet, jeg lytter også til lydbøger på vejen til og fra arbejdet (mest fra, ellers går jeg jo glip af Kanonkongen på P3 ;O) ).
Kender du www.lyt-en-bog.dk der er en rigtig go indgangsvinkel til lån af lydbøger?
mange hilsner
nettie