søndag den 25. november 2007

Weekend



Min sødeste eneste ene støvede den ene efter den anden butik igennem og op til gange for at hjem bringe en gammeldags kødhakker til mig.

Denne uge har mest drejet sig om syge børn, knægten var syg mandag til onsdag og fredag blev jeg hilst godmorgen af en feber hed datter, og tror I at jeg kom nogle steder, nej vel.





Tiden hjemme gav mig mulighed for færdig gøre ikke mindre end 2 par vanter, første par burde passe knægten efter filtning, men de passede datteren så på den igen, denne gang dog ikke med filtning for øje.




Jeg er også gået i gang med et par strømper til en der er mig meget dyrebar og som i disse dage godt kunne bruge lidt ekstra opmærksomhed. De bliver strikket fra en engelsk opskrift og fra tåen op. Magi ingen syninger.

I går tilbragte datteren og jeg mange timer i Lyngby centeret og vi snuppede også en film når nu vi havde mulighed for at nyde hinandens selskab.

Alle julegaver til ungerne er købt, vi ved hvad og hvor farfar og farmors gaver skal købes, datteren har store kreative planer for hendes gaver til samme.

My oh, so sweet one and only searched every store more than once for an old fashioned meat grinder, I do love him.

This week has mostly been about sick kids, Monday to Wednesday the son was ill and Friday it was the daughters turn.

The extra time home gave me the opportunity to knit not 1 but 2 pairs of mittens, the 1st pair was suppose to fit the son, but instead fitted the daughter after felting.

I also stared a pair of sock for a very special some one who needs a bit of cheering up, first time knitting from an English pattern, and from the toe up.

All the kids presents are bought, and the in-laws presents are picked out and we know where we can get them. The daughter has big creative plans for grandma and grandpas presents.

3 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Sådan en kødhakker har jeg også Jeg bruger den nu kun til at køre dejen til vaniliekranse igennem. Men den bliver tilgengældt også brugt flittigt her i december.

Anonym sagde ...

Hvad er det for noget smukt strømpegarn?
Jeg skal også have hentet min mors kødhakker, jeg er fuldstændig forgabt i vanillekranse, og de skal selvfølgelig laves på gammeldags manér :-)
KH Julie

hanneb sagde ...

Der er noget nostalgisk over gamle ting:) hm herligt..
Skønne ting du har strikket og filtet, - tror jeg skal ha' lavet nogle aflesko til børnebørnene- de er bare så søde:)
KH Hanne og PS. god bedring