lørdag den 3. januar 2009

Endelig lykkedes det og årets første FO.


Fredag var jeg stadig så plaget af min influenza at jeg måtte blive hjemme under dynen, er stadig ikke helt på toppe en lur fredag eftermiddag gjorde underværker og jeg mit bedre rustet til at hente mine unger hos deres far.

Midt i febertåger og kuldegys fik jeg færdiggjort årets første FO et par sokker i ægte reste stil.
Strikket fra tåen op og aldrig har jeg udnyttet en portion strømpegarn så fuldt ud.

Den sorte garn er fra Netto og blev også brugt til mine græskarsokker.
Den anden garn SOX 4 Color Twister farve 125 blev brugt til et par sokker i str. 7 og resten til disse, der var rundt regnet 100 m tilbage i afklip da de var færdige.
De vejer 70 g.

De er bestemt til min mor der har hjulpet så meget siden november md. Hvor vi igen sås efter 3 næsten 4 år.


I dag var så endelig dagen hvor jeg fik sat Lene Sophie stævne og vi fik tilbragt nogle hyggelige timer i hinandens selskab ungerne mine 2 og hendes de yngste 2 faldt godt i hak og der blev leget sammen og hver for sig.



Julen kan være en nyser med sene aftener og tidlige morgner og Lillemanden måtte kapitulere og har for første gang taget en rask lille lur på hans nye værelse.

En anden havde dog en dårlig dag, Hamilton kom hjem efter en længere udgang og han stank som jeg ved ikke hvad, i første omgang fik han en tur under vandhanen og det værste skidt forsvandt.

Desværre blev han ikke lugtfri, så da Lene Sophie og ungerne drog af huse kom han i bad, tog det forbløffende godt, dog tog han en frygtelig hævn kort efter, ved at sætte sig til at tisse på min briks i stuen, heldigvis fangende jeg ham hurtigt og fik losset ham udenfor og fik fjernet tæppe der lå der før underlaget blev berørt.
Nu er han ren lugter nogenlunde og er kommet til nåde igen, men helt gode venner er vi ikke.

Alt i alt en god dag, tak for godt samvær Lene Sophie.

2 kommentarer:

Lene Sophie sagde ...

Selv tak, det var super hyggelig og mine piger har spurt om hvornår I kommer på besøg hos os. Så vi må vidst snart finde en dag.

Anonym sagde ...

Hej Line

Sidder her og kan ikke lade være med at trække på smilebåndet af katten...

Dejligt at hører i havde en hyggelig dag.

knus fra Dorthe71 NB