onsdag den 28. februar 2007

Hele 3 FO'er



Jeg er blevet færdig med Gemalens fingerløse vanter, 39 g fra lageret, modtageren kan lide dem og Datteren har bestilt et par i Opal Mariehøne garnet.



Og så har jeg flere steder i blogland mødt djævlehuen og tænkte at jeg passende kunne bruge restgarnet fra faderens vanter til en lille hue til Lillemanden.
Jeg har brugt 34 g, opskriften er fra Gro's gamle blog, jeg har strikket den i str. 2 år og den passer perfekt.
Datteren har bestilt en i pink og lyseblå, så nu må jeg se om jeg kan opregne den så den kan passe en 6 årig.



3. FO er lavet på pind 9 og sniger sig til at være Februars udfordring i Webstriks Knit-along 2007.
De vejer til sammen 89 g og mangler nu bare at blive filtet, så krydsfinger.

Alt i alt har jeg lettet lageret for 162 g og ydereligere 150 g + en rest brun Mariposa fra Aldi er sendt til Hjerm, ikke alt det tæller, men alligevel.

Efter en heart to heart med Datteren, har jeg måtte sande at indtil videre er det eneste jeg kan strikke til hende huer, vanter og sokker/futter, en bitter pille at sluge, men hvis hun ikke vil gå i strik og det vil hun ikke, punktum,,,,,, ville det være tosset at fremturer.

Heldigvis har jeg Lillemanden, der hver gang han får en hjemmestrikket brunmeleret arvet trøje på, har en lille kærligheds affære med den, han nusser og aere trøjen så det er en fryd.

Næste projekt bliver den omtalte djævlehue til Datteren og måske noget tøj til hendes Build a Bear Seraphina.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hei Line!

Så artig å se en ny fin variant av lua! Det er et kjekt prosjekt for å kunne lage noe nyttig ut av restegarn.

Oppskriften er å finne på min nye blogg også hvis noen "trenger" den...

http://grosblog.wordpress.com/2007/01/18/her-er-den/

:o) Gro