søndag den 1. oktober 2006

Jeg sidder her, hele huset sover på nær mig, jeg læser blogs, strikker på sokkerne til min mand og lytter til tordenen og regnen.

Sitting here, the whole house is sleeping but me; I'm reading blogs, knitting away on the pair of socks for my husband and listening to the thunder and the rain.

Jeg har elsket lyden af torden siden jeg var en lille pige, hvor gaden unger strømmede ud på marken for at tælle lyn.

I've love the sound of thunder since I was a little girl, when the kids on the road I lived on all ran to the field when it thundered to count the lightning.

Fra jeg var lidt ældre, kan jeg huske en meget varm sommer i mormor's kolonihavehus, hvor alle naboerne kom til torden kaffe, hvor havde vi det sjovt og hyggeligt, jeg tog bad i sommer regnen husker jeg.

When I was a bit older I remember a hot summer in my Grandmothers lot, where all the neighbours came for thunder coffee, oh what fun we had, I had a shower in the summer rain.

Til denne dag betyder torden for mig hygge og glæde og alene tid.

To this day thunder means happy and cosy time just being me all alone.

Ingen kommentarer: