mandag den 18. september 2006

Opfølgning på ærme til ærme trøjen

Først mange tak for de rosende ord om Datterens trøje, det varmer.

og så lidt fakta:

Opskriften kommer fra en hobby bog (ved ikke den extakt tittle) med original navnet på trøjen er: Sweater med hætte i blå nuancer
Jeg har strikket den i Kauni garn papegøje farve EQ købt her.
Jeg har brugt 351 g, men påregn mere hvis I skal strikke den i effekt garn da der går noget til spilde når farverne skal matches.
Jeg har ændret to ting
1: opsmøgene på ærmerne har jeg ladet være ret når de er smøget op istedt for vrang som der stod i opskriften
2: på forstykket siger opskriften at p 34 er midt for, men vil ikke have at du lukker af før pind 35, jeg besluttede at lukke af på pind 34 da det virkede mest logisk på mig.
Trøjen er valket af 2 gange, først i 30 c på uld program og siden 40 c bomuldsprogram og 600 omdrejninger centrifue.

Hvis I skulle være interesseret i en kopi af opskriften kan I sende mig en mail på lmp@get-it.dk med adressen.

da vi nu er færdige med ærme til ærme trøjen ville jeg gerne vise jer min første hjemmegjorte barbie kjole, men blogspot protestere så det må blive en anden dag.

Ingen kommentarer: