søndag den 3. september 2006

Hvilken dejlig dag

Sikke en dejlig dag vi har haft i dag, vi er alle 4 blevet begavet af Farfar og Farmor der er vendt hjem fra sommerferie ved grænsen, så lillemande scorede sig et par sutsko og en krammehest. Datteren fik seje sko i demin, en vifte direkte inpoteret fra Kina og en kæmpe pose mini poser med slik.
Også Gemalen og jeg blev begavet, men det er en anden historie.

Vi er på Hillerød kræmmermarkede hver år og i år var ingen undtagelse, selv om vejret ikke var det bedste da vi drog hjemmefra så fik vi alle en dejlig tur ud af det, Datteren fik 2 nye legeprinsessekjoler og Lillemanden fik en rygsæk til alle de ting han skal have med i vuggestuen.

Da vi kom hjem til matriklen godt trætte og ungerne blevet lagt i seng var det tid til at pakke Lillemandens taske til i morgen, jeg fik en klump i halsen, JEG ER IKKE KLAR, at sende min lille mand ud i den store verden uden mor eller far sin side hele tiden, det kan jeg slet ikke bære, men jeg ved at han er klar og så har jeg jo bare også at blive det.


Det sidste der mangler i hans taske er hans nusseklud, men den er i vaskemaskinen og jeg må vente oppe til jeg kan få lagt den i tumbleren så den kan blive klar til i morgen.

Rent strikke mæssigt har jeg sat mig et mål, Datterens ærme til ærme trøje skal være færdig inden den 12. september, hvor jeg forventer garn til Farmors vår sjal indløber på matriklen, sjalet som er en julegave skal på pindene så hurtigt som muligt og skal være færdigt til jul gerne meget før, da Oldemors sjal også venter.




Trøjen mangler bare 115 pinde, en hætte og en sammen syning for at være færdig, så mon ikke jeg kan nå det, der er jo også en Baby Mystery på pindene som gerne skulle være færdig inden trøjens deadline.



Jeg har været på ebay og købe knapper og en Metal Thread Cutter Pendant Flower Clover, meget smukt stykke værktøj om ikke andet kan den bruges som vedhæng.

I morgen skal jeg når vuggestue opstarten er overstået til Hundested og så krydser jeg finger for at de har en kopi af "Strik til børn og bamser" i Brugsen, for Datteren har fået en Build a Bear og jeg ved Lillemanden får en om et par år og så er det jo bare med at kunne lave noget tøj til dem.

Dette har være en dejlig dag.

3 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Sikke en dejlig dag :-)

Jeg forstår dig godt - det er ikke mere end en måned siden Rasmus startede i dagpleje og hold op hvor gjorde ondt at skulle aflevere ham hver dag. Men der er ingen tvivl om at han elsker at være der og lege med de andre børn, så jeg trøster mig med det ;-)
Knus Britta

Trine Als sagde ...

Jeg har virkelig prøvet at lurer hvad den der metal-fidus-med-det-lange-navn er til, emn jeg kan ikke hitte på noget... Kan du hjælpe?
Kram

LineMo sagde ...

Hej Trine

Det er en tråd kniv, til når du ikke lige har din skas indenfor rækkevide så har du altid en art saks ved hånden, da den kan hænge omkring halsen i en kæde og så er den ganske sød i sig selv synes jeg:o)

Knus

Line