mandag den 10. juli 2006

Og så er det lige jeg mærker, at jeg er medafhængig :o(

Jeg har efter konfrontationen med mit mødrene ophav, været så heldig at få grupperådgivning a 2 timer x 14 gange for voksnebørn af alkoholikere, gennem misbrugscentret i Frederiksborg amt og det har været fantastisk og befriende, men det har også gjort mig mere såbar på visse områder.

Selve rådgivningen er slut, men vi deltagere har lovet hinanden at holde ved, indtil videre skal vi mødes hver mandag aften, men...

I dag måtte jeg takke nej, til endnu en mandagsgruppe date, fordi Lillemanden var syg, jeg var klar til at drage afsted med Lillemanden, men det var resten af min mandagsgruppe ikke :o(
Det var anden gang i træk jeg måtte afstå fra at deltage og jeg kan mærke at jeg nu er bange for at de ikke gider mig mere, nu er forløbet jo slut og de behøver ikke se mig i rådgivningen hver mandag...

Den arv jeg har fået fra min mor, gennem hendes alkoholmisbrug, har s** sat dybe spor som jeg må kæmpe med fra dag til dag, og ind i mellem falder jeg i vandet og svømmer med i medmisbrugerens oprørte vande.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Min lillebror (11 år yngre end jeg) og jeg har for nyligt endnu engang over for hinanden indrømmet, at vi tror åp, at misbrug er genetisk betinget og arveligt. Vi kan begge mærke, at det er vores intellekt og fornuft der afgør, at vi ikke er blevet misbrugere (alkohol), for vi "kunne godt, hvis vi ville", om jeg så må sige. Dét er jeg glad for at være klar over og have indrømmet offentligt...der er så mange andre skygger, der hænger over en som barn af en alkoholiker.