lørdag den 22. juli 2006

Det er ikke fordi jeg ikke har de bedste intensioner om at blogge hver dag, men timerne lader til at have vinger og dagene flyder mellem fingerne på mig.

Jeg er blevet færdig med mit køkkenhåndklæde, eller så færdig man nu kan blive når nu man ikke kan hækle ;o) og jeg har allerede startet et nyt op i hvidt bomuldsgarn fra Netto, jeg håbede faktisk at jeg kunne bruge det sammen med mit bomuldsgarn fra Aldi, men nej, strikke fastheden er ikke den samme, så jeg må finde på noget andet at bruge mit mørkeblå Aldi garn til :o(


Torsdag bød på Lillemandens første tur i bølgen blå, og om natten sov Datteren (og jeg) i telt for føste gang, dejligt at sove i en ordentlig temperatur og det gjorde intet at det begyndet af regne kl 03:30, men når nu det skal regne kunne vi så ikke lige få en ordentlig skylle og ikke det sile pjat, som vi fik.

Fredag drog Gemalen hinsidans for at sige endegyldigt farvel til Oldefar, vi vil savne ham meget, et dejligere menneske skal man lede længe efter.
Note to self: sov ikke i telt natte før en hel dag alene med ungerne



I dag har Lillemand og jeg været på frilandsmuset, sammen med en jævnalderne knægt og hans mor, pragtfuldt sted, smukke huse, dejlige omgivelser og så er det gratis, så vi har aftalt at enten, tirsdag eller torsdag drager hele min lille familie afsted og nyder en hel dag blandt fortidens gårde og omgivelser, og hvis vi timer det rigtigt så kan vi nå at få skuespillet med som de opfører blandt de gamle huse.


Der er også gammelt håndarbejde at beskue på museet, her en kurv med strikkede strømper, men også smukke rokke og en enkelt medarbejder i kostyme siddende foran et af husene strikkende på hvad jeg tror var et par strømper.

Ingen kommentarer: