lørdag den 27. januar 2007

Og turen gik til…

Så kom endelig dagen hvor strikkeklubben skulle til Klippan Yllefabrik, var meget bekymret for mon det nu blev til noget da jeg så sneen dalen ned tidligt om morgen.

Men vi kom af sted og sikke en tur, på vejen ud var humøret højt og alle snakkede, vi ankom på minuttet 11 hvor forretningen åbnede og sikke et svir, billigt garn, garn i alle farver og tykkelser, det var som at være død og komme i himlen, betjeningen var super.

Ingen gik derfra uden mindst en pose, de fleste havde to og en enkelt havde 5 poser, jeg selv nøjes med to poser, men det holdt hårdt.

Efter frokost drog vi hjem igen langt mere stille end på vejen ud, alle var mætte af alle de garner og kunne ikke vente med at få deres finger i den dejlige garn de havde købt.

Billeder fra turen må I vente med, men I skal have billeder af alt det jeg hjembragte på min soldedag.



Først et billede af det samlede indkøb



Så et nærbillede af farverne på det tynde FÅRÖ garn i alt 23 ngl til 5 kr pr ngl. (svenske)



Og af det tykkere TUNA garn i alt 18 ngl til 25 kr pr ngl. (svenske)
Planlagt at strikke en Mermaid i de 3 farver der ligger sammen




Og et enkelt ngl MATTGARN til futter til Prinsessen også 5 kr pr. ngl. (svenske)



Og tilslut 2 ngl ragsokke garn til 45 kr pr ngl. (svenske) de var ikke på bud, men jeg viste at Prinsessen ville elske at få sokker i de farver og ganske rigtigt de var de første ngl hun lagde mærke til og udbad sig et par sokker af dem, men hun må nu dele med mor.



Hjemme havde Gemalen også en overraskelse til mig, han havde fået ondt af at jeg ikke måtte købe noget garn så han havde været i Føtex og købe 4 ngl. strømpegarn (til strømper til sig selv)



og 6 ngl. Tweedy.

Er det en dejlig mand eller hvad.
Men han slår nu ikke helt Githas mand der sms'ede hende og bad hende købe rigeligt, se der er en mand der forstår sin kone og hendes laster.

Det som garnlagret nu er blevet forøget med regner jeg ikke med at skulle regne med i brug af dit garnlager (ret mig hvis det er forkert), men det klør i fingerne for at komme i gang med at strikke noget i alle de dejlige garner, men Lillemandens trøje skal gøres færdig før jeg går i gang med andet.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Wauw, nu er jeg godt nok misundelig, men har jeg forstået det rigtigt, har du købt 23 ngl for 5 kr i alt eller, hvad jeg tror er mere sandsynligt 5 kr pr ngl? Under alle omstændigheder er det billigt og flotte garner du har med hjem.
Kh Jane

LineMo sagde ...

Du har ret Jane, jeg retter det lige.

Se også www.strikke-feen.blogspot.com

Knus

Line

Anonym sagde ...

Sikke dog en masse dejlig garn til en billig penge.
Men dit lager må da unægteligt blive større!

KH Lise

Anonym sagde ...

Jeg har faktisk shetlandsuld fra BC-garn liggende i nøjagtig de samme farver, som du har - til at strikke en Mermaid af.

Jeg har allerede strikket en, og den hænger på mig, så jeg måtte have en til.