tirsdag den 18. september 2007

Desperate metoder/Desperate measures



Al den sygdom i min lille familie fik mig til at gribe efter halmstrå og i min desperate søgen kom jeg til at huske min mors hyldesuppe og hvor meget jeg hadede den, men jeg husker også at hun påstod at det hjalp på forkølelse.

Vi har hyldebær træer i vores egen have, så på med det varme tøj og ud og klippe hyldebær og plukke et par æbler.
Jeg serverede den færdige suppe for en modvillig gemal og nogle uvidende unger, men de 3 der havde mest brug for vitaminerne kunne lide suppen så det definere jeg som en succes.

Tænk sig hvor meget ens smagsløg ændre sig og måske er der også tale om en anden opskrift.

På strikkefronten er der intet sket i dag da Lillemanden også har været hjemme med mistanke om endnu en omgang mellemøres betændelse.

All this sickness has pushed me into desperate measures, I remember my mother forcefeeding me elderberry soup when I was sick, and how much I hated it.

As our new garden provide us with both elderberries and apples I decided to give it a go, 3 out of 4 in the household liked it and as it was the 3 that needed it the most I call it a success.

4 kommentarer:

Jane sagde ...

Hyldebærsuppe var min farmors foretrukne middel hvis der var nogen syge i vores familie og jeg tror på at det virker. God bedring til jer alle.
P.S Bio-Strath skulle osse være ret effektivt til børn med mellemørebetændelse.
Knus Jane

IF Stjernen sagde ...

Jeg mindes min mormors hyldebærsuppe med stor glæde. Men jeg tør ikke lave den selv eller købe en færdig for det er helt sikkert ikke det samme! Det tog mig 20 år at finde ud af at lave øllebrød som hende :-)
God bedring til alle!
KH Britta S

The Silent Knitter sagde ...

Jeg sværger også til hyldebær - både som the og som suppe. Hva er det du serverer i din hyldebærsuppe ? Jeg bruger enten tvebakker eller (allerhelst) kold risengrød Uhmmm ... det må vist på madplanen snarest. God appetit og god bedring
Kh Hanne V

LineMo sagde ...

hej Hanne

Jeg serverede hyldesuppen med flødeskum og brødtern ristet i ovnen med smør og sukker.

Mums det er ikke sidste gang jeg laver det.

Knus

Line