fredag den 26. oktober 2007

Ikke planlagt forlænget weekend/not planed prolonged weekend

Fik et opkald fra sønnens dagplejemor i går morges, sønnen havde en alvorligt tilfælde af mavebesvær, så mor vendte snuden hjemad.

Sønnen var mat i sokkerne, orkede kun at sidde sammen med hunden i sofaen (der er der ellers hunde forbudt) og se fjernsyn, og det mine damer er ikke noget sønniken ynder.

Efter en lur på stive 4 klokketimer var sønniken ok igen og jeg regnede med at alt igen var ok, men men men gør aldrig regning uden vært, i morges var det datteren der stod for skud.

Ak og ve, jeg måtte tage en dyb indånding og gribe telefonen og melde min chef at jeg havde brug for andet barns 1. sygedag, det faldt ikke i god jord kan jeg love jer.

Jeg har hygget om datteren, set fjernsyn og spillet spil, hentet sønnen tidligt da vores dagplejemor var halvsløj og godt kunne bruge et barn mindre til eftermiddag.


Den extra frihed har givet mig mulighed for at strikke en strømpe færdig til datteren, og lad os nu se om jeg ikke når at færdiggøre dens makker inden oktober rinder ud for i år.

Og så er det jo i denne weekend at vi skal sætte uret en time tilbage, men dette giver os visse kvaler, da sønnen i forvejen ynder at stå op kl. 5 om morgen, så de næste par dage vil vi forsøge at holde ham længere oppe og så se om vi ikke kan rykke lidt på hans søvnrytme.

Got at call for the sons daycaremom, a sever case of stomachflu brought me straight home, and he wasn’t felling to good, a couple of hours on the sofa with the dog followed by a 4 hour nap and he was ok again.
This morning it was the daughters turn and I had to call my boss, she wasn’t to happy I can tell you.

The extra free time gave me the opportunity the finish yet another sock, this time for the daughter and hopefully this will allow me to finish the last sock in October for the socktoberfest.

Saturday we turn back the clock, and this gives the husband and I some headache, as the son usaly gets up at 5 am, we will try to jiggle his rhythm, if we can.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Æv æv æv...... rigtig surt med syge børn - og sure chefer :o(
Håber at alle har det bedre?

Har du set at Sifka har sendt Hippiekluden videre til dig??

http://himmelsehavet.blogspot.com/2007/10/strandet-hippieklud.html