søndag den 7. juni 2009

Kender I det?

Jeg har i flere dage haft den samme sang kværende inde i hoved.

Det er en sang fra min fortid, fra en tid hvor alt ligesom gav mere mening.

Det er Hej Maria af Tom Lundèn sunget af Bifrost.

Den kan høres her

Hej Maria luk vinduet op
Det er stjerneklart og byen græder
Hør Maria de tavse råb
Som ekko, ekko, ekko gennem gader og stræder
Vejene kaldte mig hen til dig
Og i nat har jeg brug for en kærlig ven
Du har plejet din ensomhed
Og jeg vil ikke være alene igen, Maria

Hej Maria luk vinduet op
Lad vinden blæse den gamle fanfare -
Hør Maria den synger for dig
Der er intet vi to ikke kan klare -
Jeg er ikke din hvide prins
Men en fyr der bøjer sig for din fod -
Du er ikke min drømmeprinsesse
Men til gengæld er du af kød og blod, Maria
Åh Maria, Luk vinduet op

Byen er fuld af falske løfter
Som lokker drømmene til
Og fælderne klapper hurtigt i
Når livet er på spil -
Folk synker sammen i frygt
Denne by er blevet forrygt
Lad os komme ud nu
mens vi endnu kan gå
Lad os komme ud nu
vi har ting vi skal nå

Hej Maria luk vinduet op
Spring ud af alle du gamle rammer -
Tag det sidste store hop
Forlad dit egen torturkammer-
Fangen kan gi sin vogter fri
Lad os komme afsted før det er forbi
Lad os komme ud nu mens vi endnu kan gå
Lad os komme ud nu, vi har et liv vi skal nå

Ingen kommentarer: